پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215413
شبکه‌هاي اجتماعي پاسخ‌گوي نيازهاي مطالعاتي مردم نيستند/ اين شهدا بودند که راهم را براي نويسندگي هموار کردند
تاریخ انتشار : 1395/04/14 12:56:16
نمایش : 1172
يکي از نويسندگان در چهارمحال و بختياري گفت: متاسفانه مطالعات مردم در همه ابعاد بسيار ضعيف است و اين باعث مي‌شود مردم به شبکه‌هاي اجتماعي روي آورده و به خيال خود به نيازهاي مطالعاتي خود پاسخ دهند در صورتي که اين راهي کاملا اشتباه است چون ارتقاي سواد جامعه تنها با مطالعه و کتابخواني محقق مي‌شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ چهاردهم تيرماه در صفحات تقويم "روز قلم" نام نهاده شده است.

قلم به قدري در دين اسلام مقدس است که در قرآن به آن قسم ياد شده است و همچنين نام‌گذاري اين روز به نام قلم بي‌ارتباط با تاريخ کهن و فرهنگ‌‏ساز اين سرزمين نيست.

تاريخ کتابت، به ۲۰ هزار سال پيش بر مي‌گردد و اين آمار تنها تخميني است و ازجمله موادي که در آن دوران براي نوشتن به کار مي‏رفته سنگ، چوب، پوست حيوانات، برگ درختان، استخوان، موم، ابريشم، پنبه و کاغذ هستند.

در طول تاريخ، نوشتن به دو صورت يکي خطوطي که بااستفاده از ابزارهاي تيز چون سوزن، چاقو و... نوشته شده و کنده‏‌کاري مي‌‏شد و دسته ديگر شامل خطوطي است که به وسيله قلم پر، قلم ني، قلم مو و... و با استفاده از جوهر بر سطح ماده نوشتاري ترسيم مي‌‏گرديد.

اين نشان از اهميت نوشتن در اسلام و در تاريخ دارد و همواره اين موضوع که کم رنگ‌ترين نوشته‌ها از پررنگ‌ترين حافظه‌ها ماندگارتر است به عينه ديده مي‌شود.

کساني که قلم به دست مي‌گيرند و در اين راه گام برمي‌دارند درواقع رسالت عظيمي دارند که بايد با همه وجود در اين مسير گام بردارند.

اين شهدا بودند که راهم را براي نويسندگي هموار کردند

محمد جان‌نثار يکي از نويسندگان چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: ۳۱ سال سن دارم و در رشته حقوق جزا و جرم‌شناسي در مقطع کارشناسي ارشد فارغ‎‌التحصيل شده‌ام.

وي با بيان اينکه نويسندگي را از سال ۹۲ آغاز کردم افزود: نويسندگي را اولين بار و زماني که در ايام عيد براي بازديد از مناطق جنگي در جنوب کشور رفته بودم آغاز کردم و اين شهدا بودند که راه را برايم هموار کردند و تا به امروز توانستم يازده کتاب بنويسم.

جان‌نثار اولين کتابش را "مقابله با تهاجم فرهنگي با نگرش بر سيره عملي شهدا" معرفي و تاکيد کرد: اين شهدا هستند که راه را به ما نشان مي‌دهند و از آنجايي که شهدا در راه خدا و براي اعتلاي اسلام و انقلاب رفتند ما هم در قبال زحمات و جان‌فشاني‌هاي آن‌ها مسئوليم و بايد براي آگاه‌سازي مردم گام برداريم.


وي رمز ماندگاري شهدا را انگيزه و هدف الهي دانست و افزود: اگر ما هم با نيت الهي گام در اين مسير بگذاريم قطعا ماندگار خواهيم شد و و اين افتخاري است براي ما که در مسير شهدا گام برداريم و براي آن‌ها قلم بزنيم.

نويسندگي اقدامي کاملا دلي و خدايي است

اين نويسنده خاطرنشان کرد: افرادي که در مباحث فرهنگي قلم مي‌زنند اگر به دنبال پول و ماديات باشند کاري از پيش نخواهند برد و گام نهادن در اين عرصه دلي و خدايي است و اگر افراد به دنبال حفظ نظام و انقلاب هستند در اين مسير بايد از جيب خود نيز هزينه کنند.

وي با اشاره به زحماتي که در طول تاريخ براي انقلاب و اسلام کشيده شده است اشاره و يادآور شد: همانطور که پدران و مادران ما در گذشته با حضور خود در ميدان‌ تظاهرات‌ها و هشت سال دفاع مقدس دين خود را به انقلاب و اسلام ادا کردند امروز نيز ما وظيفه داريم با هنر و قلم که از تاکيدات رهبر انقلاب اسلامي است در عرصه جنگ نرم وارد شويم.

جان‌نثار با تاکيد بر اينکه درست است که دشمن براي رسيدن به اهداف خود و پيروزي در جنگ نرم عليه ايران سرمايه‌گذاري‌هاي زيادي کرده است اما ما مي‌توانيم با حرکت جهادي در اين مسير حرکت کرده راه را بر توطئه‌هاي آن ببنديم.

وي اضافه کرد: باتوجه به تاکيدات رهبر معظم انقلاب و بحث انقلابي‌گري در حال کتابت " کتاب من انقلابيم" هستم و ۵۰ درصد کارهاي آن انجام شده و تا يک ماه آِينده به چاپ مي‌رسد.

اين نويسنده قلم زدن در همه مباحث و بويژه مباحث فرهنگي را نيازمند حمايت‌هاي جدي دانست و ادامه داد: در برخي از موارد نيازمند پشتيباني‌هاي مالي هستيم و بيشترين ضعف در اين زمينه را در همين عدم حمايت‌ها بايد ديد.

شبکه‌هاي اجتماعي پاسخ‌گوي نيازهاي مطالعاتي مردم نيستند

جان‌نثار سرانه مطالعه در کشور را بسيار ضعيف عنوان و تاکيد کرد: متاسفانه مطالعات مردم در همه ابعاد بسيار ضعيف است و اين باعث مي‌شود مردم به شبکه‌هاي اجتماعي روي آورده و به خيال خود به نيازهاي مطالعاتي خود پاسخ دهند در صورتي که اين راهي کاملا اشتباه است چون ارتقاي سواد جامعه تنها با مطالعه و کتابخواني محقق مي‌شود.

وي افزود: اين موضوع که از بچگي درس خواندن براي ايجاد شغل صورت مي‌گيرد باعث شده انگيزه مطالعه را از مردم بگيرد و افرادي که شغلي پيدا نمي‌کنند با سم‌پاشي در جامعه ديگران را از مطالعه بازدارند.

قلم در بين ثروت و پول مظلوم واقع شده است

فاطمه احمدي فعال در عرصه خبر در چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: ۲۵ سال دارم و سه سال است در عرصه خبر فعاليت دارم.

وي با بيان اينکه متاسفانه قلم در بين ثروت و پول مظلوم واقع شده است و کمتر به چشم آمده اضافه کرد: کساني که مي‌خواهند در عرصه نويسندگي فعاليت کنند نبايد به آن به عنوان منبع درآمد نگاه کنند چون قلم زدن بسيار مقدس است و اگر با اين ديد وارد اين عرصه شويم قطعا موفق نخواهيم بود.

احمدي تاکيد کرد: قلم زدن عشق مي‌خواهد و افرادي که در اين عرصه با صدق‌دل و اهداف موافق منويات مقام معظم رهبري و هم‌سو با نظام انقلاب اسلامي قدم بر مي‌دارند قطعا نه‌تنها برکات آن را در زندگي خود خواهند ديد بلکه پاداش اخروي نيز خواهد داشت.

وي با اشاره به اينکه حساسيت‌هاي فعاليت در اين عرصه بسيار بالا است اضافه کرد: فعالان بايد در نظر داشته باشند که چه چيزي و به چه نحوي مي‌نويسند.

اهل قلم شهيد آويني را الگوي خود قرار دهند

احمدي تاکيد کرد: اهل قلم بايد شهيد آويني را به عنوان الگويي براي خود قرار دهند تا بتوانند در اين عرصه فعاليت کنند.

احمدي گفت: بنده به عنوان نويسنده در فضاي مجازي به جرات مي‌توانم بگويم هيچ حمايت جدي در اين عرصه وجود ندارد و بعضا هزينه‌هاي گزافي را خود نويسنده يا خبرنگار متقبل مي‌شود.

وي بيان داشت: اگر نويسندگان نيز در برابر حجم حملات دشمنان سکوت کرده قلم به دست نگيرند قطعا شکست خواهند خورد.

احمدي افزود: دوست دارم گزارشاتي که در آينده مي‌نويسم از مطالبات به حق مردم باشد تا دردي از مردم را مداوا کند.

گزارش از مرضيه نظري زاده
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html